tisdag 3 januari 2012

Nytt år

Idag är det tredje dagen på det nya året. 2012 har hittills inte levt upp till mina förväntningar. Den första vaknade jag såklart upp med en baksmälla utan dess like. Baksmällan gick över, men istället för att bli en pigg mört övergick mitt mående till ett vanligt sjukdomstillstånd med halsen som krånglade och lungor som bråkade.
Så hela måndagen låg jag som en död säl på soffan hemma hos mina föräldrar. Idag mår jag bättre, som tur är. Jag kan ju inte vara sjuk när mitt nya liv ska börja.

Nyårsafton då. Den var hur trevlig som helst. Det tycks finnas ett allmänt hat mot nyår, nästan ett måste att säga "nej jag tycker inte om nyår, det är överskattat, alla har så höga förväntningar och det blir aldrig bra". Jag är inte en utav de människorna, jag älskar nyår, hela grejen med nystarter får mig att bli varm i hjärtat. Sen kan jag bara utgå ifrån att dessa nyårs-hatare aldrig har firat nyår med mig och mitt nyårs-gäng.
Vi hade middag hos Lovisa, det var organiserat knytkalas och alla var så duktiga, för att allting var jättegott. Jag åt som om jag inte skulle få se mat på hela året (hehe). Drack vin gjorde vi också och under mycket högtidliga omständigheter summerade vi våra år för varandra, samt talade om våra förhoppningar och förväntningar inför nästa. Det var väldigt trevligt och alla var glada och förväntansfulla, sådär som man endast kan vara på nyår. Vid tolvslaget gick vi till observatorielunden där vi beskådade Stockholms alla fyrverkerier och skålade in det nya året. Efter det mycket lyckade tolvslaget gick vi tillbaka till Lovisa, där vi stannade och hade det hur roligt som helst tills klockan var lite för mycket och det var dags att åka hem.

Mitt nyår var alltså hur bra som helst. Nu ska jag bara se till att resten av året lever upp till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar