fredag 27 januari 2012

FUN FUN FUN

Friday friday!
Idag har jag haft seminarium, det gick bra och så, förutom när det blev lite dålig stämning i våra små grupper. Min diplomatiska sida mådde riktigt dåligt över den dåliga stämningen och försökte få de att komma överens, men ingen ville lyssna. "Men, det där är ju inte teoribyggande, det är ju teoristödjande" "jo det stämmer ju överens med teorin" "ja, fast det är inte teoribyggande" "fast jag tycker vi ska ha med det iallafall".
Och där sitter jag och känner att båda har rätt, för det var inte teoribyggande, men teoristödjande och det gick bra att ha med teoristödjande också. Så mycket ilska, för så liten nytta.

Jag har även hämtat ut ett paket från HM med kjolen jag beställde. Den var tokstor. Jättelång, fast det stod kort. Sjukt stor i midjan. Vet inte om det är värt att ens beställa mindre storlek då den var så otroligt mycket för stor. Det var lite tråkigt, såg fram emot att ha på den ikväll.

Dagens i-landsproblem. Men fashion är ju viktigt. Fick idag höra att jag hade snygg outfit, då blev jag glad. Speciellt med tanke på att den bestämdes på ca en minut och byxorna kostade 40kr. Det är då man inte ska säga "åh tack, byxorna var jättebilliga" har jag fått lära mig. Det är tydligen lite nedvärderade att hela tiden tala om hur billiga kläderna man har på sig är. Det räcker med att de är snygga, man behöver inte tala om att de var billiga också.
Men 40kr, vilket fynd! Jag måste låta världen få veta.

Nu ska jag göra något viktigt och ikväll ska jag dricka öl samt spela pingis. Jag är väldigt dålig på att spela pingis, men det där med öldrickande är jag lite av en expert på. Kanske ska tävla i det istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar