söndag 29 januari 2012

grina

Idag har jag varit hemma hos min lilla familj och snyltat mat och sånt som man gör på söndagar. Hängde rätt mycket framför tvn, vilket jag gör där, för jag har ju ingen egen tv. Detta resulterade att jag har gråtit vid flera tillfällen idag. Första gången när jag kollade på Wild Kids, när lejonen vann. De hade inte vunnit en enda tävling också vann de och barnen blev ju så glada. Om man inte blir rörd av det så vet jag inte vad. Sen såg jag de sista 10 minuterna på Sofias Änglar. Störtgrät. Det var helt hysteriskt, kunde inte sluta.
Den sista gråtattacken kom när jag läste SvDs artikel om First Aid Kit och de beskrev hur hyllade de blivit. Jag blev jätterörd och liksom stolt på något konstigt sätt. Tårarna rann lite långsamt ned för kinderna och jag undrade som vanligt vad det är för fel på mig.

Igår skrattade jag mest dock. Efter middagen åkte vi hem till Jessica och spelade TP. Man borde spela in konversationerna som man har när man spelar spel, man säger de mest dumma sakerna då. Jessica stod för den gulligaste felgissningen.
Jag(ger ledråd): Vad är det som ger oss människor värme?
Jessica: Kärlek!

Det var tänkt att vara solen, men Jessica hade inte fel för den sakens skull. All you need is Love som Beatles sjunger.

Med dessa filosofiska ord önskar jag er alla en god natts sömn och en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar