tisdag 31 januari 2012

Impulsiva handlingar

Idag har varit en väldigt bra dag. Solen lyste så vackert över taken när jag drog upp rullgardinen imorse och jag tänkte "nu kommer det vara skitkallt ute". Det var så sant.
Efter att ha njutit av vintermorgonen från min varma lägenhet så åkte jag in till SU för att gå på Studentrådets årsmöte, som jag lite spontant bestämt mig för att gå på kvällen innan. De verkade vara så trevliga och sa att de behövde mer folk från IR och jag är ju inte den som är den.
Väl där blev jag varmt välkomnad och under själva mötet råkade jag även bli sekreterare. Som ytterligare en impulsiv-handling.
Så ett spontant möte senare så har jag tagit på mig ansvar för ett helt år framöver. Bra Linda.
Men det är faktiskt jättebra, har tänkt att engagera mig mer och nu har jag verkligen möjlighet att göra det. Styrelsen verkar dessutom vara ett skönt gäng så det blir nog jättekul.

Efter skolan mötte jag upp Malin och fikade på Saturnus där vi delade på världens största kanelbulle. Huuh, så goda, men ack så stora. Nästa gång får vi bjuda mer fler så att bullen tar slut.
Ytterligare en impuls grej som hände idag var jag att köpte keso. Alla älskar det så då borde även jag. Åt det till min supergoda tonfisksallad och det var ju supergott. Det där med impulsköp kan vara bra grejer ibland.

Nu måste jag diska, har skjutit upp det hela kvällen. Varför Linda, varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar