måndag 16 januari 2012

Flum

Jaha, här ligger jag och är vaken och gör allt för att slippa sova. Kul att jag ska upp om några timmar. Ett steg i att bli hälsosam är just att få bättre sovvanor. Sluta vara rädd för att sova och gå och lägga sig i tid. Den ena går inte utan den andra känns det som.
Det är roligt det där med hälsa, när jag sa att jag tänkte bli hälsosam detta år fick jag höra "men herre du är ju super hälsosam redan!". Det kan jag ju verkligen inte hålla med om, men det verkar finnas någon allmän uppfattning om att mina klena armar tyder på god hälsa. Jag själv går runt och känner mig ohälsosam, mycket för att jag har svårt med bra rutiner och kontinutet. Den enda riktigt hälsosamma rutinen jag har är väl att jag äter bra frukost varje dag och går på promenad nästan varje. Utöver det har jag många brister, som tydligen inte är så tydliga hos andra. Men sen är det ju alltid så att när vi ser på andra ser vi bara de goda sidorna, gärna de som vi själva inte har också tänker vi "hon har det så bra".
Man blir aldrig nöjd helt enkelt. Men, jag hoppas att kunna bli nöjdare och hälsosammare. Kanske ska starta med att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar