torsdag 26 januari 2012

ibland ska man bara vara tyst

HEJSAN!
Jag har egentligen inte så mycket roligt att säga, så jag borde kanske bara vara tyst.
...
Men så fungerar ju inte internet, det är meningen att alla som vill höras ska kunna höras och nu kanske jag vill berätta saker som inte är särskilt roliga, så, here we go.
Idag har jag tvättat. Det var meningen att jag skulle tvätta, men då jag låg och sov då så blev det inte så. Jag hade tur att det var ledigt under dagen, så jag har tvättat iallafall. Dock är inte torkskåpet särskilt bra om jag ska vara ärlig, kläderna blir inte helt torra. Så nu har jag gjort om hela lägenheten till ett torkrum och har tröjor som gardiner. Mycket tjusigt om ni frågar mig.
Jag har även betalat räkningar och sådant, väldigt vuxet. En riktig vuxendag med andra ord.
Jag tänkte avsluta denna vuxenhet med att försöka sova på anständig tid. Vilket då är innan klockan 12. Hoppas hoppas att jag lyckas. Nu känner jag dock att jag får press på mig och kommer därför med största sannolikhet att få någonslags prestationsångest för att kunna somna i tid och då kommer det självklart inte att gå. Det är lite så jag funkar. Varför göra det enkelt för sig, när man kan krångla till det? Lite så tänker min hjärna.

Som jag diskuterade med en vän, när man går på massage, alltså riktig som man betalar för (ej happy ending) så känner man sig aldrig riktigt avslappnad. Inte för att jag brukar gå på massage så ofta, men när jag har gjort det så blir jag alltid så besviken för att jag inte har blivit så avslappnad. Det är som att jag vet att "nu måste jag slappna av" och då går det inte. En liten mental spärr som sätter sig och hindrar.

Ja, lyckas jag inte somna kan jag alltid grubbla på den stora frågan: vad är det för fel på mig? Kan vi inte alla komma överens här och nu att det är ödets fel alltihop. Och lite stjärntecken också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar