lördag 21 januari 2012

social awkwardness

Igår kväll åt jag middag hemma hos mitt finaste ljushuvud. Hon bjöd på lyxig kycklingwok. Det var supergott. Vi drack även lite vin och sådant som man bör på en fredagskväll. Efter ett tag begav oss in mot stan, mot självaste Underbara bar. Där lyckades Elin få vakten att tro att hon var jättefull. Egentligen var hon ganska nykter, det blev vara ett missförstånd. Hysteriskt roligt om ni frågar mig.
Efter ett tag kom Elin J även dit, vilket var en ren slump, vilket gjorde det hela ännu trevligare.
Kvällen avslutades på Mcdonalds där jag fick infall att köpa dipp. I och med att jag inte har någon skam i kroppen ska jag nu berätta hur det gick till.
Jag: Hej! Jag ska köpa pommes frites. Hur mycket kostar de olika storlekarna?
Killen i kassan: (småler åt min roliga uppsyn) Liten 14, mellan 17 och stor 20.
Jag: Aha... Och hur mycket kostar en dipp?
Killen: 6 kr.
Jag: Okej... Då tar jag... (här är en otroligt lång väntan och jag känner att jag får panik för att jag inte kan bestämma mig) Jag tar en STOR! Och en dipp!
Killen: Okej, vad för dipp vill du ha?
Jag: Herregud. Ta en sån där... (jag har ingen aning om vad det finns för dippsåser) OSTSÅS!
Killen: En cheddar alltså.
Jag: JA!

Sen blev Elin besviken för att jag köpte cheddar när det tydligen är vitlök som gäller. Det var sista gången jag spontanköper dipp alltså.
Fick även höra en mycket annorlunda komplimang igår. "Om du råkar ut för en jättehemsk olycka och hela ditt ansikte blir förstört så kommer du fortfarande få killar för att du har så vackra ögon".
Aaaaww. Det varje tjej vill höra.

En jätterolig kväll var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar