torsdag 12 januari 2012

Hamburgare och sånt

Halli Hallå.
Igår sade jag farväl till Rudi, som jag inte kommer att se igen förren typ Juli. Jag sa även hej till hans gitarr som jag ska ta hand om medan tiden. Lite plus minus noll kan man alltså säga.
...
Nej. Jag kan köpa en egen gitarr, jag vill mycket hellre att Rudi ska stanna i Stockholm.
Men. Nu är det alltså Barcelona som gäller. Vilket ger oss andra en ypperligt bra anledning att åka till Barcelona. Allt ont för något gott med sig.

Idag har jag sålt lite gammal kurslitteratur. För de pengarna köpte jag ny litteratur. Living the dream alltså. Men det var ju ändå ekonomiskt och duktigt av mig att sälja lite böcker. Bra Linda!

Idag såg jag på How I met your mother, avsnittet där de letar efter The best burger i New York och jag har sedan dess varit groteskt sugen på hamburgare. Som tur är ska jag äta middag med Jessica imorgon och jag övertygade henne om att vi skulle göra hamburgare. Längtar...
På tal om the best burger, så kan jag säga att den bästa hamburgaren jag någonsin ätit och troligtvis kommer att äta var den jag köpte på en grekisk hamburgerkedja på tågstationen i Thessaloniki som jag sedan åt på tåget mot Aten. Så himla god. Den kanske blev godare än vad den egentligen var då det var den första riktiga maten jag ätit på ungefär ett dygn (hade åkt tåg så länge) så jag var sjukt hungrig. De första tuggorna kastade jag i mig, glad att få se mat. Sen märkte jag hur sjukt god den faktiskt var. Vi började kolla på varandra och någon sa "åh gud så gott" och vi andra instämde. Förutom Tanya som aldrig håller med. Men vi andra åt och bara njöt.
De hamburgarna som Tony gör är för övrigt to die for. De är de näst godaste jag har ätit, sjukt goda är de.
Nu blev jag bara ännu mer sugen på hamburgare. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar