torsdag 12 januari 2012

Pinsamt.

Idag gjorde jag en ny ganska så fasansfull upptäckt. Jag har blivit helt socialt inkompetent. Jag har helt enkelt glömt bort hur man beter sig som normala människor.
Mitt möte med killen som skulle köpa mina böcker var mycket, mycket pinsamt. Sådär pinsamt att jag tänker "nu glömmer vi det här och talar aldrig om det igen" men ändå bestämmer sig för att blogga om det. Jag ser det lite som min uppgift att skriva om mina pinsamma och lustiga händelser, så kan jag må lite bättre, för att även om det var otroligt pinsamt så kanske det iallafall roade någon där ute.
Anyho.
Bytet mellan böckerna och pengarna gick snabbt och smärtfritt. Sen försökte vi småprata lite lätt. Det var otroligt stelt.
Han: Så du läser som kurs eller program?
Jag: Jag läser kurser, du då?
Han: Jag ska läsa Polkand.
Jag: Jaha, vad kul... Det blir nog roligt.
Han: Ja, jag hoppas det.
Jag: Ja...
Han: Mmm...
Jag: Men... Lycka till med läsningen och allt.
Han: Detsamma!

Sen står vi där och ler ett litet tag och helt plötsligt märker jag att jag har börjat gå därifrån mot biblioteket. Utan att säga hejdå eller någonting, jag började bara gå. När jag märker hur otroligt dumt det är så är det redan försent, jag kan ju inte vända mig om och ropa "Hejdå". Istället viftar jag lite mot biblioteket för att visa att det är dit jag är påväg och tänker "awkward awkward awkward" för mig själv.

Herregud. Hoppas att jag aldrig ser honom igen, han måste tro att jag är störd på något sätt. Han har väl inte helt fel då.
På måndag börjar jag en ny kurs med nya människor, det kommer nog gå jättebra för mig att träffa nya vänner. Säkert jättebra. Jag som har så bra social skills. Det kommer säkert sluta med att jag ropar "HEJSAN! Vem eeer nii?" till varje människa jag ser.
Alltså kommer jag sluta såhär:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar