söndag 8 januari 2012

Filosofi

Det här har varit en såndär helg som jag inte har velat träffa några människor alls. Inte gå ut, inte ha kul, inte vara trevlig. Hur roligt det än må vara så behöver man ibland bara lite tid för sig själv. Lite tid för sig själv kan lätt bli lite för mycket tid med sina egna tankar och ens egna tankar vill inte alltid ens bästa.
Så efter en helg av djupt filosoferande med frågor som "vem är jag" och kanske framförallt "vad vill jag" så känner jag mig någorlunda redo att börja året på riktigt. Alltså, börja på allvar, vara duktig sköta sig, sätta upp mål och handlingsplan och bli den jag vill vara. Vem det nu än är. Har inte riktigt kommit fram till något bra svar där ännu, men det är sådant som kan justeras under resans gång.

Hur som haver så känner jag för första gången på mycket länge något slags inre lugn, det är något som säger mig att allting kommer att bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar