tisdag 1 maj 2012

ibland är det så

Åh hej.
Igår var det Valis (eller Valborg som ni inte lika hippa och coola kanske säger). Jag firade Valis genom att jobba hela dagen. På morgonmötet peppade chefen oss genom att säga "just nu börjar champange-galoppen i Uppsala".
Nej, men jag är inte bitter, det var jättekul att jobba. Verkligen givande på så många olika sätt.
Efter den givande arbetsdagen åkte jag till Elin där jag vågade mig ut på hennes balkong. Vi åt middag och drack vin och hade det så himla fint. Så fint att jag vill äta middag och dricka vin på Elin balkong varje dag, åtminstone varje vecka. Ja, sen kom flera trevliga människor och vi gick och kollade på den mesigaste majbrasan någonsin och lekte groupies och gjorde bort oss.
Åh så fint det var.

Idag har jag hängt hos mina föräldrar och suttit i en stol på altanen med ansiktet upp mot solen och bara njutit. Efter middagen somnade jag i fåtöljen och lill-pappis fick skjutsa hem mig. Som det lilla barn jag är.

En jättejättejättejätte rolig sak har hänt. En sån där "jag blir så glad att jag börjar gråta"- sak alltså.

Åh det händer så mycket fint nu att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar