torsdag 17 maj 2012

Things to do before I die

Hanapee la upp en bucket list här om dagen och jag blev väldigt inspirerad att göra min egen. Och vilken tid är bättre att göra den på än när man borde plugga? Såhär ser den ut so far:


  •  Bo utomlands, åtminstone i ett par månader
  • Åka till Sydamerika
  • Åka till Afrika
  • Åka till Asien
  • Åka till Oceanien 
  • Ta körkort
  • Åka på en riktig tjejresa till New York 
  • Åka på roadtrip i USA
  • Sjunga inför relativt stor publik (igen)
  • Äga en båt
  • Vara nöjd med min kropp och den jag är
  • Få en text publicerad
  • Äga en snordyr designerväska
  • Kasta en drink i en svinig persons ansikte
  • Ha gulliga barn i björndräkt
  • Ha en person vid min sida som älskar mig tills döden skiljer oss åt
  • Fly vintern i Sverige för varmare breddgrader (hela vintern, inte Thailand 14 dagar)
  • Flyga första klass
  • Skriva mina memoarer
  • Bestiga ett berg
  • Vandra i en bergskedja, typ alperna
  • Åka på hästresa, dvs åka till England eller Irland och rida på fina hästar i fin natur.
  • Ha ett arbete som känns meningsfullt
  • Skriva en egen låt, spela in och visa världen
  • Övervinna åtminstone en rädsla, så kanske hoppa fallskärm (höjdskräck + dödsångest)
  • Lära mig något om vin, så att jag slipper beställa "husets" varenda gång
  • Beställa "Er finaste Champange!"

Ja, så ser min lista ut än så länge. Vissa saker kommer jag nog kunna kryssa av ganska snart, medan andra får vänta. Men jag har ett helt liv på mig, det finns ingen anledning att stressa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar