söndag 13 maj 2012

Se så bra allt blir

Igår gjorde jag och Elin bort oss på stan, i vanlig ordning. Vi hade lyxkväll med middag på Shanti (herrejesus sweet lord så gott) och sen fika på Fåtöljen och sen var det svårt att sova av allt kaffe. Men värt ändå, så himla värt.
Jag var duktig som lyssnade på lill-kroppen min och gick hem tidigt och det var nog lika bra för lill-hjärnan med. Då får man ge sig själv en klapp på axeln och tänka, se det var inte så svårt att ta hand om sig själv, att vara snäll mot sig själv, det mår man ganska bra av, fortsätt så. Du behöver inte ständigt kämpa för att förstöra dig själv så mycket som möjligt, du behöver inte ständigt skada dig själv, du kan välja att ta hand om dig, lite som omväxling.
Ska försöka testa det i en vecka eller så, en vecka utan självdestruktivt-beteende med allt vad det innebär, en vecka då jag tar hand om mig själv och lyssnar på lill-kroppen. Det låter väl som en bra idé?

Solen lyser också, ni ser hur bra allting blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar