lördag 14 april 2012

VÅR!!!

Det riktigt spritter i hela min kropp av vårkänslor. Det börjar verkligen kännas att sommaren är pågång. I mitten av april och det känns så skönt att veta och få bekräftat att det bara blir varmare och varmare och väldigt snart kan vi gå i shorts och lufta våra ben.

Eller så var det inte så.
Nej, för i natt var det snöoväder och nu är det bara vitt över hela Stockholm.

Man kan ju bli deprimerad för mindre.

Men nu ska vi inte låta detta tynga ned oss, nej nej. Nu ska vi istället fokusera på de bra och roliga saker som händer i livet. För sånt händer också. Igår hade jag utbildningsdag på Skolverket och jag fick lära mig massor om förvaltningsrätt, så att jag har koll på vilka lagar jag inte ska bryta. Svårt det där med allmän handling tycker jag, när är den allmän, när är den inte? Och framförallt, vad är skillnaden på allmän och offentlig handling? Det är ingen som vet.
Igår firades mina barndomsvänner Amelie och Sanna och det var så himla roligt. Som det alltid är med dem. Vi var på Debaser och tokdansade och drack massa öl och skrattade en hel del.
Ikväll blir det ytterligare födelsedagsfirande, festligt värre.

Ni ser, det händer roliga grejer trots snö och misär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar