tisdag 24 april 2012

blåsippor ute i backarna stå

Med rosor på kinden och solsken i blick, där har ni mig.
Solen har hittat till Stockholm och jag hade välkomnat den med öppna armar om det inte vore för att jag frös så mycket hela tiden. Solen gör mig glad och jag drömmer om yougurtglass, vin-picknickar och brännboll.

Idag har jag istället suttit inne på ett kontor och jobbat, men det är inte helt fel. Mina kollegor är hur sköna som helst och det är så himla viktigt att kunna skratta på sitt jobb. Inte bara sådär ansträngt lite försiktigt skratt, det är viktigt att lite då och då kunna brista ut i ett riktigt asgarv på sitt jobb.

Ja, sen har jag en hemtenta att skriva och en deklaration att lämna in och räkningar att betala. Varje dag kan helt enkelt inte vara rosa-moln-med-fluffiga-kanter-där-det-hoppar-små-glittriga-enhörningar-bra, ibland måste man vara mer på en normal nivå.

Då är alltid tentaångest ett bra sätt att få ned en till på jorden igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar