torsdag 12 april 2012

Prestation

Igår när jag var ute och ölade med mina kära vänner fick jag omotiverat mycket beröm för den här bloggen, så nu har jag alltså prestationsångest. Måste skriva något bra, roligt och smart.
...
Känn min ångest.
Det låter så larvigt ibland att säga att man har prestationsångest, för det känns lite som att det uppfattas som någon form av hitte-på-ångest. För att alla tycker att det är jobbigt att prestera, det är något alla upplever. Att då säga att man lider av prestationsångest blir ju lite... klent. Men nu är det så att jag på riktigt lider utav prestationsångest och lider är verkligen rätt ord.

Måste skriva något smart, roligt och bra.
Måste prestera. Måste måste måste vara bra på någonting.

Eller, så kan man kanske tacka för de fina orden, jag bugar och bockar, blir rörd, men tänker inte anstränga mig till mitt yttersta att forma ord och meningar bara för att det ska vara smart, roligt och bra. Jag kan inte ha ångest över en till grej tänker jag.

Nu ska jag utsätta mig för ett annat ångest-moment. Jag ska laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar