måndag 9 april 2012

påsken

HEJSAN!
Nu är påskfirandet över för denna gång. För att sörja Jesus död samt fira hans återuppståendelse har jag varit på landet och ätit sjukt mycket mat. Jag har vaknat klockan 12 och sedan så åt jag resten av dagen. Så såg alltså alla dagar ut.
Jag hade tänkt att gå på skogspromenader och så, men det var svinkallt. Svinkallt och snö, inte okej påsk-väder kunde jag känna. Så jag satt inne med tre tröjor, två par byxor och petade in ved i brasan samtidigt som jag jobbade igenom mitt påskägg.
Nu är jag hemma i Bandis igen. Jag var så duktig och vuxen innan jag åkte att jag städade och diskade, så jag kom hem till en skinande ren lägenhet. Däremot är det lite tvätt-kris, tvivlar på att det finns tider denna dag, så det lutar mot att det blir ett besök på HM imorgon.

Så, mina små kycklingar har ni haft en bra påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar