torsdag 5 april 2012

påskigt

Halli Hallå. Eller glad påsk kanske man ska säga. Glad Påsk!
Idag är det skärtorsdagen och inte en enda påskkärring (eller påskhen kanske jag borde skriva?) har jag skådat denna dag. Besvikelsen.
Idag har jag jobbat, fick ha möte då min arbetsplats var med på uppdrag granskning igår. Jag såg programmet nu för att vara uppdaterad. Det fick mig att ännu mindre vilja bli journalist när man tydligen måste vinkla allting och hitta på bara för att hitta ett nyhetsvärde. Även om programmet heter uppdrag granskning så är det inte vidare bra granskning kan jag tycka, när man vägrar se den hela bilden samt de bakomliggande faktorerna.

Ja, det var iallafall väldigt roligt på jobbet och vi fick stora påskägg med godis, så jag är nöjd.
Nu ska jag packa lite för sen ska jag åka till smålands djupaste skogar där påsken ska firas med buller och bång.

Glad Påsk, rip Jesus, Messias ska åter återuppstå och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar