torsdag 15 mars 2012

Solidarity

Och när jag inte skriver på hemtentan eller kollar på gulliga kattungar så lyssnar jag på Billy Elliot-musikalen. Jag älskar filmen Billy Elliot och såg musikalen i London för två år sen. Den var väldigt bra, även om den var annorlunda från filmen på många plan, vilket var lite jobbigt för mig som sett filmen 53 gånger. Billy Elliots karaktär var väldigt förändrad i musikalen och det kändes väldigt fel.
MEN jättebra iallafall, jag tycker att Solidarity är den bästa låten. När jag satt och lyssnade på den nu tänkte jag att Socialdemokraterna kanske kan sno den refrängen till första maj-tåget?
Solidarity, solidarity forever.
We are proud to be workingclass, solidarity forever.

Verserna är lite grövre, jag vet inte om svensk politik är riktigt där ännu.

Här har ni den iallafall:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar