söndag 11 mars 2012

Extremt pinsamt

Jag kan konstatera att rusa in i mitten av en föreläsning är inte det enda pinsamma jag har gjort denna vecka. Igår gjorde jag något mycket mycket värre.
Hela vintern har gått och jag har inte ramlat en enda gång. Nu är isen borta och faran är över. Trodde ni.
Igår var jag på Vapiano med Elin. Vi satt i baren då det var väntetid för bord och Elin passade på att gå på toa. Under tiden hon var borta fick vi vårat bord, så jag går dit och undrar hur Elin ska hitta mig. När jag sitter vid bordet ser jag Elin komma gåendes, mot baren. Det är då jag börjar vinka. Hon ser mig inte. Jag börjar gå i rask takt mot henne för att komma i fatt. Det är då det händer. Jag ramlar, rakt ned på golvet. Platt fall. Duns.
Så där ligger jag, mitt på golvet på vapiano och undrar vad det var som hände. Det gjorde ont i både knän och rumpa, men jag ställer mig snabbt upp och skrattar lite ansträngt och säger "jag ramlade lite" till familjen som satt vid bordet där vurpan ägde rum.
Elin har vid det här laget försvunnit till baren och jag går skamset tillbaka till bordet. Tillslut hittar hon mig och då får jag äntligen börja skratta. Elin skrattar hon med och vi tyckte att det var synd att ingen filmade. Elin går förbi, Linda kommer halvspringades efter, Linda ramlar och Elin fortsätter att gå. SÅ SJUKT ROLIGT.
Sen började jag gråta för att jag skrattade så mycket och nu kan jag alltså inte gå till Vapiano Stureplan igen.

Resten av kvällen spenderades hos Crille där även Alex var. Vi kollade på mello och jag blev kär i Danny.
Idag har jag varit på Skansen och kollat på Cirkus med den bästa cirkusdirektören. Himla mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar