onsdag 14 mars 2012

Här har ni mig

Var stolt över dig själv, stå upp för den du är.

I min resa att hitta mig själv, igen, så hittar jag bara en massa elände. Jag har hittat mig själv och nu vill jag bara glömma bort mig, bli någon annan. Frågan är inte "vem är jag?" utan "vem vill jag vara".

Det kan lite kännas som att jag har lurat mig själv de senaste åren, jag har inte varit lycklig på riktigt, allt var på låtsas, allt var på lek. Det var bara ren tur, tänker jag och blir 17 år igen.

17-åriga Linda som bara ville vara smal, för då kanske hon var lite bra. Kanske kanske, du kommer att duga någongång.

21-åriga Linda som intalar sig att allt är bra, nu är allting bra, du behöver inte ständigt prestera och ligga på topp, du behöver inte alltid vara bra. Som skrattar åt sin misär, för det är bättre än alternativet. 21-åriga Linda vill inte ens vara smal, för hon vet att hon inte ens duger med revben som sticker ut.

Någonstans landar vi i, att jag har hittat mig själv, igen, och insett att jag kommer inte riktigt överens med mig.

(Ack så självutlämnade med det kanske mina 15 läsare kan ta).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar