torsdag 8 mars 2012

Åhh tjejer

Hej hej hörrni.
Förlåt för tråkigt inlägg nedan, men var ju tvungen att få ut mig mina tankar kring det hela när det fullständigt svämmade över med inte så genomtänkta åsikter överallt. Kritiskt tänkande är a och o, och då är alltså inte kritisk tänkande samma sak som att läsa en kritisk text och hålla med om allt som står.

I alla fall, idag är det Internationella Kvinnodagen. Jag tycker att denna dag är viktig då det är en chans att påminnas om orättvisorna och kvinnoförtrycket som pågår runt om i världen. Det är något vi bör vara medvetna om varje dag, varje dag ska vi kämpa för jämställdhet. Förhoppningsvis kommer inte internationella kvinnodagen att behövas i framtiden, då ska vi säga "kvinnoförtryck, jajuste, det var sånt de höll på med förr i tiden" och "sexism, hur kunde folk vara så dumma förut" ungefär som så vi talar idag om tiden så svarta inte hade rösträtt och så vidare. Tills dess behövs internationella kvinnodagen.

Jag tillbringade denna dags kväll med att fika med Johanna och Linn, så trevligt så. Nu ska jag verkligen sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar