onsdag 21 mars 2012

lite fattigt

Halli hallå.
Jag är så himla fattig nu, speciellt vad gäller mat-pengar. Har alltså mindre än 8kr på mitt Ica-kort, det fick jag erfara när jag blev nekad att köpa mjölk. Ja det var ju oerhört pinsam, men hade pengar på det andra kortet som tur var.
Så nu kan jag alltså inte köpa någon mer mat innan jag får pengar som jag kan föra över till Ica-kortet. Nudlar och gröt är det som gäller.
Jag får ju skylla mig själv, för dåliga prioriteringar och att jag lagt undan så sjukt lite pengar till mat. Då vet vi det tills nästa månad. "Mat- dyrare än du tror".

Kanske har min ovilja att lägga pengar på mat något med att göra med min ovilja att laga den och äta den, kanske är det så. Kanske är det så att jag måste lära mig att uppskatta att laga mat till mig själv och äta den med.

Ja. Nu blev jag väldigt trött helt plötsligt. Ska försöka läsa lite mer i den tråkiga kurslitteraturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar