onsdag 28 mars 2012

hela livet var ett disco

Jag har försökt få ner ett blogginlägg här de senaste dagarna, men det har inte gått. Delvis för att jag har varit så sjukt trött så att formulera meningar i text har inte varit prioriterat, men även för att när jag väl har börjat formulera mina meningar i text så har jag fått sluta, pga klagomål om för högt knappande på tangetbordet. Blogga och skypa samtidigt är alltså ett no-no.

Nu så gör jag alltså ett nytt försök. Hej hej bloggen.
Jag har jobbat tre dagar i sträck nu, hela dagar. Har mest haft utbildning och så, men ändå. Jag är inte van att gå upp klockan 6 och herregud vad trött jag blir. Jag förväntas alltså att läsa kurslitteratur om kvällarna och det gör jag ju inte. Vet inte hur det skulle gå till, hjärnan säger liksom stopp.
Jag får väl ta igen det en vacker dag.
Ehheee. Inte alls stressad, nej nej. Jag har ingen koll på någonting och det oroar mig. Jag brukar ju vara tjejen med kollen. Som har koll på allting, allting i huvudet, behöver knappt en almanacka, för hon har koll.
Tills den här veckan. Det började i måndags då jag missade anmälan till nästa kurs. Jag var helt övertygad om att det var nästa vecka. Nej nej, det var i måndags. Som tur var fanns det en plats kvar i den kursen jag ville läsa, så ingen större fara skedd.
Men, idag när jag betalade räkningar märker jag att elräkningen skulle vara betald igår. Ehheeee ooops. Får hoppas att de inte stänger av elen så att jag får sitta i mörkret här, vore väl synd.

Ja, förvirringen är ett faktum kan vi väl säga.

För övrigt så trivs jag så sjukt bra på nya jobbet, tror verkligen att det kommer bli jättekul att jobba där. Det är inte bara så att det är skönt gäng och så, utan jag tycker verkligen att själva arbetet ska bli kul. Och nu läser Linn detta och tänker att vi är allt bra olika, vi två. Positiva, lätt förvirrade Linda, det kan bli mitt nya smeknamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar