torsdag 15 december 2011

Motiverad

Idag hade jag det sista mötet med min mentor. Det är alltid så inspirerade att träffa henne, jag känner mig alltid väldigt motiverad när jag går därifrån. Idag var jag så motiverad att jag kände för att gå hem.
...
Nog för att det var sol ute och fint, men gå hem? Det var en lite naiv tanke av mig om vi tar in aspekterna att förutom att det var sol så är det även december och kallt, jag hade klackar och hade precis druckit kaffe... Så gick jag hela vägen hem?
Nej. När jag går igenom Gamla Stan kommer jag på varför jag så sällan går där. Det är mysigt i teorin, men i praktiken är det mest jävligt jobbigt. Massa turister som går långsamt och ska stanna och ta kort överallt och kullersten vart man än går. Ej optimalt med mina skor. Jag lyckas ändå ta mig till Skanstull, men där bestämmer jag mig för att hoppa ned i tunnelbanan. Nästa gång jag får infall att promenera hem ska jag se till att gå på toaletten innan och ha ordentliga skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar