tisdag 20 december 2011

Årets lista

Snart är det nyår, hög tid att sammanfatta året. Vad har du gjort, vilka har du träffat och varför dååå? Jag har redan sammanfattat lite, men för att göra det tydligare för alla vad jag egentligen har sysslat med 2011 (ni vill ju veta) så gör jag en lista.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Jag flyttade hemifrån, kuggade uppkörning, var på emmaboda och lite sånt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, hade två, flytta hemifrån och ta körkort. Jag flyttade hemifrån iallafall.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo.

4. Vilka länder besökte du?
Tyskland och Turkiet.

5. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite mer kärlek kanske. Eller bara sällskap. Och lite mer money in my pocket.

6. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Minns inte ett enda såhär på rak arm. Kanske 27 juni, min födelsedag?

7. Vad var din största framgång 2011?
Att jag har blivit vuxen och ansvarsfull, mer än förut.

8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har hostat rätt mycket blod detta år.

9. Bästa köpet?
Lägenheten. LÄTT.

10. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten...

11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, blir väl återigen lägenheten. Har varit riktigt glad många gånger, de flesta å andras vägnar.

12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Veronica Maggio (typ alla), fest hos Mange, Vart jag mig i världen vänder, Home, Someone like you.

13. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med förra året?
Ledsnare.

14. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Gjort vettiga saker.

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat bort hela dagar framför typ how i met your mother och sen undra vad som hände.


16. Favoritprogram på TV?
Allt för Sverige. Älskar det!

17. Bästa boken du läste i år?
Har mest läst kurslitteratur sorgligt nog. Men läste den där Hundraåringen i somras, sjukt bra.

18. Något du önskade dig och fick?
Marc by Marc Jacobs plånbok!

19. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Åh. Var frustrerad och gråtfärdig hela dagen. På kvällen mötte jag upp vänner i Vanadis där vi drack, skrattade och gjorde illa oss. Det blev ändå typ den bästa kvällen på sommaren.

20. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Nördig och småtöntig.

21. Vad fick dig att må bra?
Solsken och finaste vännerna och fin familj och skumtomtar.

22. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ehehe. Ryan Gosling.

23.Vem saknade du?
Så många.

24. De bästa nya människorna du träffade?
Jag kan inte komma på att jag har träffat så många nya människor det här året? Inte som jag har fortsatt att umgås sådär jättemycket med. Men, jag får väl säga statsvetargänget då, vi hade knappt lärt känna varandra förra året, det är under det här året som vi har svetsats samman.

Så där har ni mitt år i listform. Ja. Vad ska man säga. Det var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar