onsdag 14 december 2011

Förändringarnas år

Snart är 2011 slut. Åter igen har året gått väldigt fort. Det gör det alltid. Det hinner knappt börja innan det är slut känns det som. Det här året har varit väldigt... jag letar efter rätt ord, jag måste tänka efter, vad har det har året varit? Omtumlande. Slutet på något gammalt, början på något nytt.
Året har varit fullt av förändringar. Det är så jag se tillbaka på 2011 - förändringarnas år.
Ett två år långt förhållande som tog slut. En nyfunnen ensamhet. Flytta hemifrån, bli vuxen på riktigt, klara sig själv. Förändringar.
Jag börjar nog vänja mig nu, såhär lagom till att året nästan är slut. Jag är redo nu, jag är redo att säga hejdå för gott till det gamla och välkomna det nya.
Jag ska stå där på nyårsafton och välkomna de nya äventyren som väntar i det nya året. Jag ska lämna det gamla bakom mig.

Jag vill inte omnämna året som 'bra' eller 'dåligt', utan det är som det är. En del saker har varit supersuper bra, en del annat hade jag helst varit utan. Men i slutändan så vet jag att ur allt ont kommer något bra och det ena leder till det andra. Jag har aldrig längtat efter ett nytt år så mycket, en ny start, början på mitt nya liv.

Den första januari kan jag stå och säga att allt dåligt som hände, det hände förra året. Och det är någonstans då som allting kommer att vända, som livet börjar le mot mig igen. Solen kommer att stråla, jag kommer gå på rosa moln med fluffiga kanter och en änglakör kommer sjunga bakom mig. Det är dags för det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar