tisdag 6 december 2011

Julmys

Imorse vaknade jag med feber. Inte det jag behövde, då jag har prelimär inlämning av uppsatsen om en vecka och uppkörning imorgon. Inte så lyckat med andra ord. Jag har sovit halva dagen, för om det är något jag har lärt mig under mina 21 år är det att låta kroppen vila när den behöver det. Så jag vilade och vilade.
När jag väl gick så tog jag en tur till ICA för att inhandla "jag är sjuk"-mat. Handlade även apelsiner och nejlikor, då jag har tyckt att min lägenhet har en avsaknad av julkänsla. Jag vill inte lägga massa pengar på julpynt och inte heller ta fram varje liten hemmagjord tomte som jag gjorde under mina år på dagis. Så apelsiner och nejlikor blev det. Nu är jag jättenöjd och det luktar juligt. Jag är väldigt opysslig av mig så varje gång jag faktiskt gör något pyssligt blir jag väldigt stolt.

Nu är det inte så svårt att stoppa lite nejlikor i apelsiner, men ändå. Så, ytterligare tips till fattiga studenter, eller vanliga fattiga, som vill ha lite julstämning, köp apelsiner och nejlikor och go wild.

Nu ska jag försöka få lite pluggande gjort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar