måndag 5 december 2011

Blod

Idag har jag varit en god människa. Jag har tagit steget till att bli blodgivare. Jag var på SU och pluggade på bibliotektet och mötte upp Sanna för en kaffe som även hon var på bibliokektet. Sanna skulle gå till blodbussen för att lämna blod och jag följde helt enkelt med. Väl där kändes det sjukt onödigt att inte anmäla sig som blodgivare så det gjorde jag. Fick fylla i papper om att jag inte hade malaria och lite sånt, för att sedan ta blodprov. Nu ska de bara testa och se om mitt blod håller måttet, sen är jag good to go att lämna blod. Hoppas verkligen att det håller måttet för annars skulle det betyda att jag HIV, syfilis eller annan mindre trevlig sjukdom.

Känner mig som en god människa, blodgivare och allt. Tänker nu uppmana er alla till att följa mitt mycket goda exempel, gå till en blodbuss eller liknande och anmäl er som blodgivare. Man får fika och en liten present också (spara pengar tips till er som är fattiga studenter likt mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar