torsdag 8 december 2011

Epostadress

Jag tänkte att jag skulle byta epostadress. Skaffa mig en riktigt seriös en och slippa massa missförstånd hela tiden. Tänkte ge upp hotmail och skaffa gmail istället för att alla säger att det ska vara så mycket bättre. Och jag vet ju inget bättre än att lyssna på vad alla andra säger, så nu har jag skaffat gmail. Det första jag gör är att skaffa ett konto där jag har stavat fel i mitt eget efternamn. EH. Inte så seriöst direkt, speciellt inte med tanke på att mitt namn inte är svårstavat. Så jag fick helt enkelt göra om, skapa ett helt nytt konto igen.
Vad svårt det ska vara då.

Det var riktigt svårt med adressen alltså, jag tänkte bara ta förnamn.efternamn@gmail.com, men då var den upptagen. Då försökte jag med förnamn-efternamn och efternamn.förnamn och alla tänkbara installationer, men alla var upptagna. Det är nu ni ska veta att det endast finns typ en eller två till med samma för och efternamn som jag (alltså det finns hur många Linda som helst men inte i kombination med mitt efternamn) så man blir ju fundersam.

Tänk er när våra barn och barnbarn ska skaffa mailadresser och bloggar, hur svårt kommer det inte vara att hitta ett namn som inte är taget? Det kommer vara en utav de stora frågorna år 2045.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar