söndag 13 mars 2011

thai-paj

Jag sitter och pluggar på studentpalatset när pappa ringer.

Pappa: Vi tänkte köpa hem lite paj till middag, vad säger du om det?
Jag: Ja, det låter gott.
Pappa: Vad vill du ha för något?
Jag: Det spelar ingen roll, vad som helst utan oliver.
Pappa: Okej, vi sparar lite som du kan värma sen.
Jag: Okej!

Jag pluggar vidare och drömmer om pajer. Pappa ringer igen.
Pappa: Nu är jag och handlar, vad skulle du ha för något?
Jag: Något utan oliver
Pappa: Det är inte oliver i någon Thai, så vad ska du ha?
Jag: Men thai? Nej det vill jag inte ha!
Pappa: Nehee...

När jag kom hem frågade jag vad som fått de att ändra sig från paj till thai. Tydligen hade paj aldrig varit på tal, jag hade hört fel. Det hade varit thai hela tiden.
Besvikelsen är ett faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar