tisdag 22 mars 2011

Att svettas in våren

Jag gick på en promenad för att få lite luft och få bukt på huvudvärken. Innan jag gick ut såg jag att det var ungefär 10 grader ute och att solen sken. Perfekt väder för en promenad med andra ord. Dock märkte jag även att det blåste och tog därför på mig den svarta tjocka vinterjackan, för man vill ju inte frysa.

Det gjorde jag inte heller. Det gjorde jag verkligen inte.
När jag kommit till brevlådan inser jag att det var överflödigt att ta med sig vantar, så de fick ligga i fickan. När jag gått i fem minuter inser jag att jackan hjälper mig inte bara från att frysa, den hjälper mig även att svettas.
Så gick jag min runda, med väldigt uppknäppt jacka, såg ut som ett mumintroll och när jag kom tillbaka var hela jag en svettpöl.

Med andra ord, ska ni gå ut idag, ta en lite tunnare jacka. Jag lärde mig den hårda vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar