onsdag 23 mars 2011

Dagens teknik

Björn skulle ringa mig innan han gick till treat, men när hans vän "checkade in" på TREAT tillsammans med Björn märkte jag att så inte var fallet.
Jag ringer upp honom.

Jag: Du skulle ju ringa innan du gick till treat
Björn: Oj, det har jag helt glömt bort! Men hur vet du att jag är på treat?
Jag: Philip checkade in er på Facebook
Björn: Jävla facebook...

Awww, han trodde han kunde komma undan, men så kom facebook emellan. Låter ju som en sjukt needy tjej(vilket jag även är), men det var alltså något extremt viktigt som han skulle ringa om.

Facebook talade även om att han var där i sällskap med en viss person vars far verkligen skulle kunna hjälpa mig med min tenta. Får be Björn lite diskret fråga om hans far har nämnt någonting om hur ministerrådet har skött hela Libyen grejen. Sådär som man gör när man dricker öl.

En sista fundering är: Varför äter jag alltid upp plugg-godiset innan jag börjar plugga? Tar med mig lite gott till rummet, lite mörk choklad och grönt te (så nyttig är jag idag) och tänker, nu ska jag sitta här och skriva och äta en liten bit och ta en klunk te, skriva lite mer, smaska lite mer och sen kommer godiset vara slut i samma sekund som jag är klar.
Eh, nej så var det inte riktigt. Jag kommer upp med godsakerna, loggar in på facebook, skriver denna blogg och vips så är godiset slut. Tentan återstår. Hur gick det till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar