tisdag 8 mars 2011

Ljushuvudet i fara

Mitt ljushuvud Elin skrämmer skiten ur mig.
Hon är uppe med sin klass i ramundberget och åker skidor. Idag när jag loggade in på facebook såg jag att hon hade skrivit en status angående att hon var på sjukhus pga magkramper och hade fått åka helikopter dit.
HERREGUD! ELIN! Jag blev så orolig bara en gnu kan bli och visste varken ut eller in. Smsade, men inget svar...
Kom tyvärr att tänka på förra året då Elin J var på skidresa med sin klass och en av hennes klasskamrater var med om en tragisk skidolycka och avled. Med sådana hemska händelser i GIH's skidresehistoria är det klart att man bli orolig.

Elin ringde nyss och berättade om hela händelsen. Hon mår bra och det var väldigt skönt att höra.

Nu förbjuder jag mina vänner att åka på fler skidresor, de för bara otur med sig, även om det slutade bra denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar