lördag 12 mars 2011

bitter

Oh my, vilken härlig dag! Vilket väder! Det är för sådana här vackra vårdagar som man står ut att det är mörkt och kallt 4 månader om året, det är sådana här dagar som gör det värt att leva i Sverige.

Eller?
Det är sådana här dagar som man har hur mycket plugg som helst som måste bli gjort, så att man bara hinner ut på en lite snabb promenad. Det är inte sådana här dagar som gör det värt att bo i Sverige, jag menar, nu missar man en toppendag och vem vet när nästa kommer. Det kan dröja veckor, månader - år! Skulle det vara varmt och soligt oftare så hade jag inte varit bitter över att sitta inne vid datorn på vårens hittils finaste dag, men, så mycket som jag har lidit denna vinter så vill jag bara ut och då blir jag bitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar