måndag 16 maj 2011

snuttegull

Idag är det två år sedan den kvällen som Björn tog min hand under filten i Vikings soffa. Två år sedan han satte sig där brevid mig och det kändes så rätt och mysigt.
Två år sedan vår första kyss på en bänk i tunnelbanan vid Rådmansgatan.
Det kanske inte låter så romantiskt att vår första kyss var i tunnelbanan, men då ska det tilläggas att Björn tog en bra omväg genom att ta tunnelbanan har jag kommit på i efterhand. Han gick helt enkelt dit jag gick.

Sen åkte jag hem, vi bytte inte nummer, jag tänkte helt enkelt "är han intresserad så får han tag på mig" och det gjorde han och resten är historia.

Nu kanske ni tycker att jag är obehaglig som minns exakt datum, men, innan vi åkte till Viking och hans soffa så hade jag varit och firat Crilles födelsedag och han fyller år idag. Så det är inte så obehagligt som det verkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar