tisdag 31 maj 2011

Lovley day

Vilken underbart härlig dag jag har haft. Lite för underbart härlig med tanke på att jag inte har sommarlov än.
Björn hade sin första beridna högvakts-tjohejs idag. Som den snälla flickvännen jag är så var jag självklart där och tittade på. Även Jessica, som den snälla vän hon är, var där. Det var vi och ungefär 1000 turister. Det hela började med pompa och ståt och tro det eller ej så kunde jag känna igen Björn trots uniform och hjälm över halva huvudet. Lite för att han stod och skrek, så kände igen hans röst helt enkelt. Björn var så duktig, han är någon form av ledare (gruppchef?. Eftersom Björn inte läser min blogg (varför läser du inte min blogg för?) så kan han inte klaga på detaljerna. Han var någon ledare och stod och skrek, gick som en robot och alla såg mycket imponerande ut.
När stohejet var över gick jag och Jessica till medis för att avnjuta en lunch på Snaps. I samband med detta gick mina solglasögon sönder och jag brände min vänstra axel. I övrigt mycket trevligt.

Väl hemma gör jag först en mycket hemsk upptäckt, att mina nya skor som endast är använda en gång är trasiga, vet ej hur det har gått till.
Sedan gör jag en rolig upptäckt när jag kollade på nyheterna. I repotaget om kungens bravader visade de bilder ifrån högvakts-tjohejset som jag var och kollade på och vem tror ni att de zoomade in på? Jo, Björn. Så jag är alltså tillsammans med en kändis nu, så behandla mig med den vördnad och respekt jag (och Björn då) förtjänar.

Så, what a lovley day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar