måndag 16 maj 2011

Lilla helgen

Halli Hallå.
Nu var det måndag igen och bara att fortsätta jobba på uppsatsen. Har utkastseminarium imorn, hoppas på att få tips då, lär får ganska mycket kritik, men det är bara bra så länge jag kan göra något åt det.
Min helg var mucho bra, bestämde mig för att lämna uppsatsen åt sidan och ta ledigt. I fredags drack jag lite öl med Simon och Linn, på underbara bar som var jättemysigt. I lördags följde jag med Björn och kollade på amerikansk fotboll, det var ganska roligt, börjar äntligen förstå mig på det där spelet. Dock tycker jag att de spelar för länge, eller det är ju inte så mycket speltid egentligen, de ska ju hålla på att pausa och hålla på. Min pappa har en teori bakom det, att det är bara för att amerikanerna måste ha pauserna för att hinna äta. Därför har vanlig fotboll aldrig slagit igenom, det är 45 min nonstop och inga matpauser.
Anyhooo... De vann och det var ju kul.
På kvällen åkte jag ut till Blackeberg där Elin har skaffat sig en lägenhet. Vi var ett glatt gäng som åt pizza och drack medhavda drycker och kollade lite på eurovision. Elins lägenhet var hur fin som helst och hon hade sån fin utsikt att jag nästan blev höjdrädd.
Lite senare på kvällen åkte vi till ACE där A.I.D.S höll hov och Gimme Shelter roade på övervåning och Jocke fyllde det lilla dansgolvet. Med andra ord flög jag omkring som en gnu på de olika golven.
När jag vaknade mådde jag oförskämt bra, vilket är mycket förvånande då jag på den senaste tiden har drabbats av så hemska baksmällor oavsett hur mycket dryck och hur mycket vatten jag druckit. Tackar och bockar för att söndagen inte var sådan.

Det roligaste ändå är att jag och Björn bokade en resa igår, den 8e juli så åker vi till Turkiet. Har aldrig varit i Turkiet förut, så det kändes rätt. Har aldrig rest med Björn heller, så det ska ju bli superkul. Can't wait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar