torsdag 26 maj 2011

lycka

I morse var jag duktig och var ute och sprang. Hurtig tjej! Kanske det finns hopp om bikiniformen trots allt?

Idag ska jag pyssla med det sista med uppsatsen, läsa igenom och ordna med lite fotnotet och så. Skönt.

Dagens motto: man är min egen lyckas smed.
Där har ni något att tänka på.
Jag tror stenhårt på det, den enda som kan skapa lycka och göra så att man själv mår bra är en själv. Nu kanske ni säger emot för att ni har en sån fin kompis eller kille som "gör att ni mår så bra" och "ni är så lyckliga med henne/honom". Det är fullt möjligt, jag säger inte emot det. Men för att bli lycklig med någon, måste man själv tillåta det. Man måste vilja må bra och vilja bli lycklig, man väljer lycka.
Ni får inte missuppfatta mig nu, för man väljer inte olycka. Man kan drabbas av sjukdomar, dödsfall och många jobbiga olyckliga saker som man inte rår för. Att välja lycka är hur man väljer att hantera situationen. Det är ingen som kan tvinga en att må bra och bli lycklig, det är ett val man själv måste göra.
Ibland behöver man må dåligt och ibland tar det tid, men när man själv är mogen, då måste man sätta ned foten för sig själv och säga "nu är jag värd lycka, nu är jag värd att må bra". Då helt plötsligt kommer lyckan komma när man minst anar det. Tack vare dig själv.

Det var allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar