tisdag 3 maj 2011

Sköna maj välkommen

Halli Hallå. De senaste dagarna har jag gjort några hemska upptäckter. Den första är att jag har så kallade gropar i låren. Apelsinhud. Ni vet vad jag menar. Efter att ha googlat detta icke smickrande fenomen har jag förstått att detta är ingenting man kan rå för utan drabbar alla kvinnor över 12 ungefär. Undrar varför det är kvinnorna som ska få stå ut med alla jobbiga biologiska och kroppsliga fenomen? Vi ska genomgå ett mindre blodbad med tillhörande smärta en gång i månaden, vi ska bära runt på en liten bebis i 9 månader och sedan föda barnet som inte verkar vara helt smärtfritt. Som om detta inte vore nog så ska vi även gå runt med gropar i låren. Som man måste typ torrborsta flera gånger om dagen och springa flera mil i veckan för att få bort.
Det känns lite orättvist.
En annan upptäckt jag har gjort är att det var snö i morse och är allmänt svinkallt. Sköna maj välkommen.
Sista storslagna upptäckten var att det var oroväckande enkelt att kritisk granska min opponeringsgrupps PM. Jag förväntade mig att alla skulle vara bra, men den ena hade inte något syfte och den andra ingen metod. Förmodligen kommer de kritisera mig till knölarna, men jag tycker kritik är bra, så länge den är konstruktiv och inte tagen ur luften.

Ska klippa mig på torsdag, så ska nu googla frisyrer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar