onsdag 25 maj 2011

motivationsgodis

Sitter och jobbar med det sista på uppsatsen nu. Mest en massa finlir så att säga. Den absolut tråkigaste delen. Fick ett extremt godissug. Motivationsgodis. För att lindra ångesten så gick jag ända till Ica Maxi och köpte en lite för stor påse. Man blir lurad för de har så sjukt stora godispåsar. Man fyller bara botten lite och helt plötsligt har man nästan ett kilo godis, nästan.
Iallafall så gick jag där och skämdes över att endast handla en stor påse godis mitt på en onsdag, hur ser det ut egentligen? Såg en gammal klasskamrat som jobbade inne på Mcdonalds, sprang snabbt förbi för att undvika skammen. Kom senare på att det kanske är mer pinsamt att jobba på Mcdonalds än att köpa motivationsgodis. Inte för att det är fel att jobba på Mcdonalds.

Tror att det alltid kommer vara en kamp med dessa gamla klasskompisar, man vill känna sig lite bättre än de, mest för att jag kände mig så dålig när jag gick i högstadiet. Se på mig nu vill man säga. Också träffar man de alltid, utan undantag när man är osminkad och går i mjukisbyxor. Kanske har man även har en stor godispåse i handen.

Summa sumarum, nu sitter jag här med min välförtjänta godispåse och fixar med de sista bitarna på den här uppsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar