onsdag 1 september 2010

Sugar Town

PUUUH.

Nu har jag varit student i tre dagar och jag stormtrivs. Har hittat ett ny kompis som gillar gratis godis lika mycket som jag.

Har inte haft några krångliga eller jobbiga föreläsningar ännu, det börjar nog nästa vecka. Fick sms om att litteraturen har kommit till Ica så ska hämta den imorn och sen blir det till att läsa. Spännande!

Idag var det föreläsning om akademiskt skrivande, finns många regler, tex får man inte skämta. Passar sig inte med ironi eller ordvits mitt i en analys. Lite trist, men sånt får man ta.
Efter denna föreläsning åt vi gratis korv och drack festis, gick och tog massa gratis godis och papper och goodiebags från kåren. Hur bra som helst. Var välkomstsdagen för nya studenter, så tror tyvärr inte att det blir så mycket gratis varje onsdag. Var även på föreläsning om studieteknik, mycket bra snubbe tycker jag, han tipsade om hur man skulle plugga bättre och inte hamna på facebook hela tiden. Kan vara bra att veta.

Vad gjorde jag mer? Jo, jag åkte hem till Jessica som är helt ny i stan. Jessica är, för er som inte har koll, min kära barndomsvän från Småland. Nu är hon likt jag ny på universitetet. Vi drack te och hade det riktigt trevligt.
Min bra dag slutade inte där, utan jag åkte tillbaka till Universitetet för att träffa Juridik-studenten Sanna och vi gick på nån pub. Var där ett litet tag, kollade mest läget och snackade skit. Good times.

Nu ska jag kanske sova lite, blir nog ingen lång sovmorgon imorn med böckerna som väntar...

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar