tisdag 28 september 2010

Scarlett Johansson och jag

Ännu en paus från tentan, kan aldrig bli för många. Går ändå rätt så bra, ligger bra tid i min planering.

Tänkte bara berätta att jag var världens hurtvbulle och var ute och sprang idag, kändes hur bra som helst. Eller nu ljög jag, det var självklart jättejobbigt och jag flåsade hur mycket som helst och la mig ned på gräsmattan av utmattning när jag var hemma, MEN, efterår kändes det bra. Så bra att jag åt lite glass. Plus Minus Noll.
Ska försöka komma igång med springandet, är som en överkokt sparris i mina muskler, lite daller, lite för mjuka. Rå sparris är bättre, lite spänst. Kanske inte ska jämföra mina muskler med en sparris.

En annan rolig grej. Min morfar har varit på en resa i USA, det var andra gången han åkte på en sån pensionär-resa dit. Första gången var de i Minnesota och de gamla svensk-trakterna där de som utvandrade höll till. De kollade på massa historiska grejer och sånt, min morfar tycker att det är hur kul som helst.
Nu har han varit iväg på den andra resa med liknande tema, denna gång besökte av även sin farbrors grav i Idaho och en familj som morfar lärde känna där har börjat släktforska om honom nu. Jag fick reda på för någon vecka att morfars farbror hade flyttat till USA och var en av de två sist levande "indian krigarna", alltså de som krigade mot indianerna. Hoppas att de får reda på nått kul med släktforskningen, kanske är släkt med nån amerikansk kändis. Typ Scarlett Johansson, är ju faktiskt samma efternamn som morfar... Jag ser iallafall emot resultatet.

Kanske inte är så kul att läsa om min kanske existerade släkt i USA, men å andra sidan är det inte kul att läsa om tentan heller, men jag tycker att det är SUPERKUL! hihihihihihi.

PUSS på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar