söndag 12 september 2010

En lördag

Återigen en grå söndag. Inte ens sol kunde vi få på denna dag, taskigt.

Igår var det sommar. Jag var som jag misstänkte innan, inte ensam där. När jag kom dit kl 21.10 (de öppnade kl 21.00) var det ca 100 m kö. Jag trodde att det var ett skämt, men icke, så jag ställde mig längst bak och såg glad ut. Då ringde Tanya som undrade hur det gick. Jag förklarade läget och Tanya skattade hånfullt. Eller nej, hon var faktisk snäll och kollade upp list-grejen. En minut senare ringde hon och sa att jag stod på listan. Tack Tanya och och Tack Robin! Så jag gick till den nästan obefintliga kön istället och kom in direkt. Väl där inne var jag inte heller ensam. Enorma köer till barer och toan, det var vakter på toan, helt sjukt! Då är man ju smart och går ut och kissar i en buske, precis som Malin gjorde. Hon hade tydligen ej sjuk stråle jag citerar "som en pojke". Grattis Malin!
När vi tröttnat på att trängas och kände att vi hade haft vårt roliga var det dags att ta sig hem. Det var då det roliga började på riktigt.

Jag, Tanya och Sandra gick till BK dit även Isak dök upp. Vi satt där ett tag och hade det bra. Sedan gick vi vidare mot tuben, Sandra och jag. Istället för att gå ner i rätt ingång gick på underjordsäventyr i blåa linjen. Det låter ju otroligt spännande, synd bara att någon idiot tryckt på stoppknappen på varenda rulltrappa. Vi hade klackar och blåa linjen är långt ner under jorden. AJ. JOBBIGT. SVETT.
Helt onödigt var det inte, fick chansen att berätta om min stenvandring.
När vi väl kom till gröna linjen märkte vi att den gick om 12 min, så då gick och kollade när nattbussen skulle gå. Den skulle gå precis då, så vi hoppade på.
Sen gick det resten av resan bra, på vägen från busshållsplatsen träffade vi världens sötaste katt, grå, lagom liten och den hette Ola-Conny bestämde vi. Den följde med oss enda hem. Hoppas att Ola-Conny hittade hem sen.

Ja, ni hör ju själva, en perfekt kväll.

Nästa vecka är det väldigt mycket i skolan. Kommer bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar