måndag 30 augusti 2010

UNIVERSITETET CHALALALA

Första dagen på universitetet avklarad. PUUUUHHH.

Lite panik när jag inte var helt säker på vilken sal jag skulle vara i, men hittade rätt. Mest information och lite miniföreläsningar så att vi skulle förstå vad statsvetenskap egentligen är. Statsvetenskap kan vara väldigt mycket fick vi lära oss.

Hade luch, sällskapade med en tjej som jag kanske skrämde lite efter att ha varit i stort behov av sällskap, men på det hela gick det bra. Efter lunch var det mer information, lite om de olika föreningarna, lite om de olika delkurserna. Pratade lite mer med roligt folk. Dock ingen som kommenterade mitt Popaganda-armband, det som är en sån bra icebreaker.

Efter detta skulle jag spendera en timme i väntan på debatt. Då hade jag tur att ej tjej tyckte tydligen att jag såg trevlig ut så vi sällskapade varandra och hade det riktigt trevligt. Sen var det dags för debatt med lite folk från riksdagen, riktigt intressant. Höll bara på att somna lite där i mitten, men annars var det kul. Drog lite ut på tiden, har en känsla av att det är något som jag måste bli van vid.

På vägen mot tunnelbanan diskuterade jag dagens händelser med mina nyfunna vänner som jag inte kan namnen på, men det känns iallafall riktigt bra att gå dit imorn med.

Nu är jag i stort behov av sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar