måndag 1 oktober 2012

träna lillarmen

Jag tog en paus (som om jag gjort något annat idag) från pluggandet och gick och tränade. Inget mindre än Bodycombat, har tänkt att pröva det ett tag nu. Som vanligt har jag extremt lång startsträcka, så efter några veckors funderande tog jag alltså tag i det hela och bokade in det passet idag.
Som vanligt var jag klenast i hela salen och var den med sämst kordination. Jag hade alltså noll koll på vad jag höll på med och flera gånger under passet stannade jag upp och märkte att jag gör ju allting åt fel håll. HEHEHEEEEH.
Bodycombat är träning inspirerat av lite olika kampsporter, men utan kroppskontakt, man står alltså och slår ut i luften. De flesta ser ändå ganska coola ut när de tar slag, men sen kommer jag där med mina kycklingarmar. Det såg så himla roligt ut och jag har aldrig känt mig mer klen.
MEN, det var faktiskt jätteroligt och jag tänker gå på det igen, för det är nog inte helt fel om kycklingarmarna får sig lite träning och bygger upp något som åtminstående liknar muskler.

Nu såhär efter träningen så är jag så hungrig och jag håller i denna stund på att äta upp mitt knäckebrödspaket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar