fredag 19 oktober 2012

Heja

Jag lämnad precis in en inlämningsuppgift. Den var jättejättedålig av flera olika anledningar.
1. Jag är sjuk och har snorhjärna, huvudvärk och ont överallt = ej det bästa läget för att ta fram sin djupaste analysförmåga.
2. I instruktionerna stod det klart och tydligt att man var tvungen att läsa all kurslitteratur och visa i uppgiften att man hade läst. Jag har inte läst att kurslitteratur, långt ifrån, så den biten gick sådär.
3. Mitt stavningsprogram valde att lägga ned. Jag hann inte läsa igenom = risk för många pinsamma stavfel.
4. Jag skrev hela texten nu på morgonen. Ja med snorhjärnan och allt. För att det jag skrivit innan var för dåligt, så jag fick skriva om.

Ja, det var väl alla anledningar till att jag kommer få ett enda stort kryss på den uppgiften, kanske med ett frågetecken till, hur tänkte du nu? Eller; varför tänkte du inte?

Nu vet vi alla att det är inte prestationerna som påverkar hur bra du är som person, men jag kan inte låta bli att bli arg på mig själv, när jag vet att jag kan bättre. Det hatar att lämna in saker man känner sig så sjukt missnöjd med.

Iallafall. En anledning till att jag fick hetsskriva imorse var att jag igår var på "Talibantalet - tio år senare". Ett panelsamtal med Maud Eduards och Gudrun Schyman om talibantalet och främst reaktionerna som följde och vart vi står idag, tio år senare. Talibantalet är det tal som Gudrun Schyman höll på Vänsterpartiets kongress 2002 som fick mycket uppmärksamhet, då Gudrun sa att det finns ett kvinnoförtryck över hela världen, även om det uttrycker sig i olika former så är det samma förtryck, i Sverige och i talibanernas Afghanistan (googla på talet och läs!) Så det blev ju liv i luckan efter detta tal och det var alla dessa reaktioner som diskuterades igår.
Det var så himla kul och intressant. Älskar verkligen Gudrun Schyman, hon är så väldigt duktig och kunnig och framförallt en extremt skicklig politiker. Är nästan beredd att rösta på FI bara för att få in Gudrun i partiledardebatterna, känner att hon verkligen behövs.
Jag var med och arrangerade hela det här eventet igår, genom studentrådet som jag är med i, det var därför extra roligt att det blev så himla lyckat. Jag kände mig lite stolt faktiskt att få vara medarrangör till ett event som drar så mycket folk att folk köar på gatan utanför och långt ifrån alla fick plats. Då har man gjort något bra. Vilket även Gudrun Schyman sa till oss, efter att hon kramat mig (!!!!), så sa hon, "Bra jobbat, jättebra arrangerat!". Och sen följde en diskussion om hur det kommer sig att event som rör feminism drar mer folk än lokalerna tål, men att i politiken så är det helt tyst för att allting är redan så jämställt. Vi i studentrådet stod där och tittade upp på henne och bara "aah, verkligen, vi håller med" och alla såg lite lätt förälskade ut. Vilket vi självklart var, Gudrun är en helt fantastisk människa.

Eller Guddan som jag kallar henne.

...

Nej. Men vilken inspiration. Så, summan av kardemumman (nej), så har jag lämnat in en jättedålig inlämningsuppgift om olika teoretiska synpunkter på internationella organisationers uppbyggnad, men är fylld av kunskap från Gudrun Schyman, det väger ju upp.

Nu ska jag sova och bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar