onsdag 3 oktober 2012

nu kan du vara nöjd

Heeeejhhj.
Idag har jag tränat lillarmarna igen. Gick mycket bättre den här gången. Inte bra, men bättre. Var fortfarande jättekul, är helt förvånad. Träning, kul?

Jag har även städat lill-läggan idag. Har alltså bara gjort "duktiga"-grejer sen jag kom hem från jobbet och känner mig nu så nöjd med mig själv. Blir lite rädd för hur äckligt nöjd jag blir över min egen duktighet, speciellt över så simpla saker. Jag tränade och städade, helt normala vardagssaker. Men ändå så känner jag mig så duktig och tänker, nu har du varit duktig Linda, nu kan du vara nöjd med dagen, nu kan du vara nöjd med dig själv.
Jag ska vara nöjd med mig själv varje dag oavsett om jag har legat i sängen och kollat på New Girl hela kvällen eller skurat varenda kakelplatta i badrummet. Jag måste sluta jaga den här "duktighets-känslan" och istället bara känna mig nöjd, i grunden. Allt annat är bonus.

Med den levnadsvisdomen säger jag godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar