måndag 20 februari 2012

Mitt nya jag

Idag var jag på Yoga för första gången någonsin. Min mamma har tjatat på mig i en mindre evighet att jag borde börja på det. I och med att jag är skeptisk mot allt så har jag inte tagit mig till det, men idag gav jag det ändå en chans.
Jag blev helt Yoga-frälst. Lyssna på din kropp var mantrat som sändes ut. "Andas in och ut, lyssna på din kropp". Jag är väldigt dålig på att lyssna på min kropp, speciellt vad gäller träning, så det kändes så himla bra att få träna samtidigt som man skulle lyssna på sin kropp, inte köra över den totalt.
Efter Yogan kände jag mig väldigt fridfull och gick på en promenad i solen, stannade och tog kort på en himla massa svanar och mådde allmänt bra.

Ska verkligen försöka ta in det där med att lyssna på min kropp mer i min vardag. Det är ju dock väldigt svårt, när hjärnan och kroppen inte alltid kommer överens. Det är liksom inte så lätt att lyssna på kroppen när hjärnan hela tiden vill något annat. Totalt ologiskt. Kroppen säger en sak och sen kommer bråk-hjärnan och säger nej. Lite dumt kan jag känna.
MEN, nu ska jag gå på yoga och bli en fridfull människa som ligger och andas på en matta och känner in sin kropp och lyssnar på den.
Kanske kan meditera lite, ha haremsbyxor och äta bönblandningar.

1 kommentar:

  1. Lyssna på kroppen låter som en bra plan! Och yogan lät faktiskt ganska mysig. Likaså meditation, haremsbyxor och bönblandning!

    SvaraRadera