måndag 27 februari 2012

mina tänder och jag

Idag har jag pratat med tandläkaren som sa att jag absolut inte får äta något hårt för att inte förstöra ännu mer. Lugnt och sansat ätande är det som gäller framöver, om jag vill ha några tänder kvar.
Räknas kex som hårt? Typ Digistive-kex, de måste väl ändå falla inom mjukt?
Kanske inte.
Fick även frågan varför jag inte åkt in akut med de stackars tänderna. Svarade inte att jag var för full att märka skadan, men jag tror hon förstod.
Så det kan gå. Jag är så rädd att tänderna ska gå tillbaka till sin ursprungsposition nu när de är lösa. Ursprungspositionen ser ut som ett rent helvete.

Åhhh vad jobbigt då. Men även väldigt, väldigt roligt.

Ja, måndag har vi idag. Pluggat har jag gjort, haft föreläsning och även svettats lite på gymmet. Nu ska jag väl dricka lite te och äta något mjukt lite lugnt och försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar